Ungdomsråd

Fortuna Svendborg og SfB driver i fællesskab et ungdomsråd

Ungdomsrådet består af frivillige forældre-repræsentanter fra ungdomsholdene, som ønsker at bidrage til at klubbens børn og unge får et godt klubmiljø.

Vi arbejder fx. på at skaffe sponsorpenge, arrangere fælles dage for spillerne eller få en dialog med bestyrelsen om miljøet i klubhuset.

Ved de arrangementer, hvor der skal skaffes sponsorpenge, kræver det ofte noget frivilligt arbejde. Det er ikke ungdomsrådets opgave at udføre dette arbejde. Vores opgave er, at finde arrangementerne, skaffe forældre fra de forskellige hold til at hjælpe, så vi på den måde alle kan hjælpe vores børn til lidt bedre forhold, når de kommer i klubben som brugere.

Sidste år deltog vi med en kaffebod til OpenAir på Høje Bøge og kunne efterfølgende købe en Playstations 4s til klubhuset.

Praktiske informationer

Ungdomsrådet har to pladser i Sfb’s bestyrelse. Du kan læse mødereferater fra tidligere møder her

Rådet mødes den første mandag i hver måned, dog følger vi sæsonens sommer- og vinterpauser. Pt. er Marianne Juel repræsentant for Fortuna Svendborg i ungdomsrådet, men der er altid plads til flere forældre i rådet.